پیچ و تاب زندگی...

به سراغ من اگر می آیی، نرم و آهسته بیا ، مبادا که ترک بردارد چینی نازک تنهایی من...

پیچ و تاب زندگی...

به سراغ من اگر می آیی، نرم و آهسته بیا ، مبادا که ترک بردارد چینی نازک تنهایی من...

درد...!



سلام دوستای خوبم...!!!

بااینکه تازه مجددا شروعش کردم ولی خیلی حال نداشتم برای نوشتن...

اما خب دیگه یه اجباریه که شیرینه...!!!

همون ارتباط و حرف زدن با شماها منظورمه...خیلی شیرینه...!!!


این موضوع پستم تا حدودی بی منظوره...

اما شک نکن که از اختشاشات ذهن نویسنده اقتباس شده...,,,

اصن موضوع به روزی هم هست...!!


بخونش:


فلان ساعت,فلان خیابون,منتظر تاکسی:


خیلی با حجاب ,خیلی خانوم وایسادی , منتظر تاکسی,

آقا پسره شنگول منگول میاد سمتت ,


ببخشید خانوم دانشگاه آزاد کدوم طرفه؟

براساس اخم همیشگی صبحگاهی,آقا مستقیم!!

مستقیم میره!

نه مثه اینکه باز سوال براش پیش اومد,,

ببخشید خانوم,میشه بپرسم رشته تون چیه؟

نه خیـــــــــــــــــــــــــر آقا...! ...


راهو کج میکنی جابه جا میشی.,دوباره میاد,عجب سیریشیه,

خانوم میشه باهاتون آشنا بشم؟


جواب واقعیت که تو دلت  میگی اصولا :

مرده شورتو ببرن احمق بیشعور!!!با یه کشیده ی ملس!!


جوابی که قانونا و عرفا باید بدی ( ناچارا ) :


آقا مزاحم نشو.بفرما ...!!!


خب دلیلت چیه خانوم؟

نفرت از چشم ها میزنه بیرون,,ناچاری به یه (مرد) رو بندازی و بگی آقا این مزاحمم شده !



آهان ,فک کنم الان دیگه فهمیدین نویسنده چه خدشه ای به روح لطیفش وارد شده...!!!


یکی از بد بخــــــــــــتی های جامعه ی اسلامی ما همین مزاحمــــــــــت های مسخره ,

توی خیابون,از طرف جنس متشخص مسلمان  ذکوره !


نمیدونم چه حسی بهشون دست میده , که حاضرن کوچیک بشن ولی دست از این کارای احمقانه شون بر ندارن...!!!


وقتی توی مراسم عزاداری امام حسین (ع) پسره تو هیات داره مثلا ثواب میکنه,,و چشاش مدام میندازه بالا و خانوما رو دید میزنه,دلام میخواد هیـــــــــــچ دختری تو دنیا نباشه...!!!


وقتی داری از سرما یخ میزنی, خودتو خیلی پوشوندی,و از کنار یه آقا رد میشی,میگه یخ نکنی خوشکل خانوم!!!!,میخوای همون جا یقه شو بگیری و سرش داد بکشــــــــــــــــــــــــی!!!!


وقتی با دوستات جمع میشی تو خیابون که باهم برین خرید,آقاهه که به قاعده ی پدر بزرگ من سن داره,زن داره,فرزند داره,,برمیگرده میگه میون این همه خوشکل کیو انتخاب کنم؟بشکن میزنه,

میخوای برای سن و سالش و برای شعور آب کشیده اش , تاسف بخوری.,حتی میخوای بگی بیچاره زنت بیچاره فرزندت,........


ولی نمی گی,.......


آخه عرف و تجربه ثابت کرده که تو کشور ما, به اینجور موارد واکنشی نشون ندی بهتره!!!

با خودت میگی خدای من,اینا دیگه چه موجوداتی هستن!!!!!!!!!!!!!


من کار ندارم که دخترا واکنش مثبت نشون میدن یا منفی...!!!


اما مواقعی که یه پسر مزاحمت نشون میده,ولی دختر داره راه خودش رو میره,سر به زیره,نقش عفت و پاکدامنی که اسلام ما ازش دم میزنه چیه؟


وقتی تو جامعه ات نمیتونی حتی تو خلوت خودت پیاده راه بری,دیگه آزادی انسان چه معنایی داره؟


وقتی همیشه جنس زن باید مراقب رفتار و کراش باشه,,این چه عرف و چه دیدگاهیه که همیشه پسر بااین همه کار قبیح بازم عفت و پاکدامنیش خدشه دار نشده؟

مگه عفت فقط برای دختره؟


خیلی سخته,,,فک کن,

اگه پسرا نبودن چقدر ما آزاد بودیم....!!!!


نمیخوام به پسرا توهین کنم ,ولی واقعا این مزاحمت ها, این کارای ضد اخلاقی چیه؟


و اما.....به راستی علت اینکه آقا پسره برای گرفتن آدرس نرفت سمت یه مرد چی بود؟

اصلا آدرسی در کار بود؟




*


دوستان عزیز,دوست دارم واقعا دراین مورد حرف بزنیم,

درمورد همین مزاحمت هایی که منجر میشه به دوستی های مزخرف و بعدشم شاید ازدواج,و بعدشم طلاق,و بعدشم...انحطاط جامعه ی اسلامی....!!!



* راستی عید همگی هم مبارک....!!!



نظرات 44 + ارسال نظر
seyyed 10 بهمن 1391 ساعت 03:50 http://hossein72t.blogfa.com/

سلام مبارک باشه ساعتم خو حدودا نزدیکای3/40 هه میدوند خو چرا گفتم حدودا
خب من یه چیزی بگم اگه یه دختر باحجاب باشه و خودش بازیش نیاد مطمئنن هیچ پسری دنبالش نمره مثلا برا شماره دادن یا متلک گفتن البته بعضی پسرا که من دیدم به این جور دخترا متلک میگن
یه چیز فشنگم بگم البته شاید اکثرن براتون اتفاق افتاده باشه
یه روز بعد دانشگاه داشتم پیاده مرفتم حدودا وسطای خیابونمون
بود دیدم یه دختر مانتویی هم اونور داره راه میره یه ذره که جلوتر رفتم دیدم همه ماشینا دره تلاش مکنن تا این دختره رو سوار کنن همه بوقش مزدن از پیر تا جوون حتی یه ماشینی خیابونو دور زد و برگشت تا دختررو سوار کنه اونوقت هیشکه برا من بوق نمزد
البته خانم سرداری نگین به پسرا توهین میشه چون همه پسرا اینجوری نیستن بعضیاشون اینجورین
ولی مشکل اصلی بعضی دخترا هستن شما نگاه به ریشه اصلی بکن
من یکی سوال مکنم به نظرتون این دخترایی که موهاشونو در مذارن مانتوها تنگ میپوشن و .......... اینا مشکلشون چیه به نظرتون؟؟؟؟
همینا هستن که باعث مشن چارتایی مث من تحریک بشن
وا ما جواب سوال آخر اگه بخوام به شوخی جواب بدم جوابش مشه هیچ مردی اونجا نبوده و پسره مجبور شده از دختره بپرسه
ولی اگه بخوام جدی جواب بدم مشه که به احتمال قوی مشکل از دختره بوده با اینکه حجاب داشته
خب دیه آخر شبه منم نمفهمم دیه دره چی چی مگم
شبکتون خوش

سلام.مرسی...!!
بله دیگه بخاطر اینه که شما ساعت گویا هستی. و شب خواب نداری پسرم!!!

ولی من قبول ندارم!!!چون خودم دیدم که پسرا اصلن نگکاه نیمکنن طرف چطور دختریه.
فقط متلک میگن یا مزاحمش میشن...!!!!
فرزانه یه چیزی میگفت اتفاق افتاده.میگفت دختره چادر پوشیده بود با حجاب بوده...
فکر نیمکنم خیلی بستیگ داشته باشه ها...!!!

خب مسلما همه شون اینطوری نیستن.
ولی نمیشه به ذات هیچکدومشون اعتماد کرد...!!!!
من قصد توهین به شما ندارماااااا...

خب اون دخترا که شاید حقشونه.شاید اصن این کارو میکنن که این مزاحمت بارشون پیش بیاد.
منکه همون اول نوشتم دختر باحجاب.دختری که واقعا وایساده یه جا و سربه زیره...!!!

نه مجبور نشده...!!مگه میشه تو خیابون هیچ مردی نباشه؟
حداقل اون مردی که کارتار و شاؤزمیکنه که تو دکه های کنار خیابون نشسته...!!!
حداقل راننده اتوبوس و تاکسیا که هستن...!!
بعدشم سوال پرسیدن از خانوم که مشکل نداره.
مهم اینه کهش اید این آدرس پرسیدن فقط بهانه ای بوده باری ایجاد مزاحمت...و آشنایی!!!!

آهان مشکل زا دختره بوده؟
دلیلتون چیه که میگین مشکل از دختر بوده؟

اهان نمفهمی داری چرت و پرت میگی

تعجبه شما کلاس نیومدیاااااااااااااا....
یادته میخواستی تلافی کنی اول ترم پارسال رو...

ببین ما دخترای کلسا چقدر به ضصورت ارگانی هماهنگ کریدم و رفتیم کلاس!!

شب شما هم خوش...!!

فرزانه 10 بهمن 1391 ساعت 12:27

سلام میناجونم.
به بلاگ اسکای خوش اومدی. سوالی داشتی در خدمتم.
میدونی که استاد این کارا هستم
خیلی رنگ قالبت قشنگهههههه. مبارک باشه.
از فضا وبت و پستت خیلی خوشم اومد.
مینا واقعا جای تاسف داره به خاطر بعضی پسرا امنیت و آزادی از ما ها گرفته میشه.
منکه بعضی وقت ها میگم کاشکی پسرا نبودن(البته منظورم همه نیستن) اونایی که ذره ای شخصیت برای خودشون قائل نیستن را میگم.
اونایی که از وجدان بویی نبردن را میگم.
اونایی را میگم که وقتی بهشون فکر میکنم دلم به حالشون می سوزه که انقد...
متاسفانه توی کشور ما خیلی زیاد هستن اینجور پسرا و مردها.
شهرهای دیگه را نمیدونم ولی شهر خودمون تا اینجایی که من دیدم بعضی هاشون خیلی بی شخصیت هستن.
همین دیروز که داشتم از کلاس برمیگشتم دلم گرفته بود تصمیم گرفتم پیاده روی کنم تا خونه و کمی فکر کنم با خودم و تنها باشم...
ولی بیشتر از اینکه فکر خودم باشم مدام همه ی فکرم شده بود بی امنیتی و اینکه سریع به خونه برسم.
چقد بده. دوست داشتم یکبار با آرامش توی کوچه ها بگذرم بدون ترس...
تاریک شده بود داشتم توی پیاده رو میرفتم تو فکر بودم یه پسر ه با چرخش رد شد پخخخخخخخخخ کرد تو صورتم. قلبم از جا کنده شد مینا. وقتی نگاش کردم دیدم تقریبا هفت سالی کوچیکتر از منه و داره میخنده
نمیدونی چه حس بدی بهم دست میده وقتی میبینم انقد ارزش برای خودشون قائل نیستن.
بی وجدان بودنشون خیلی به هم میریزه من را.
هر وقت شب ها می خوام برم خونه مامان بزرگم انقد گوچه هاشون خلوته که با هزار ذکر خودمو میرسونم به خونه مامان بزرگم و قلبم میریزه.
واقعا متاسفم برای فرهنگ مردممون که یک دختر وقتی می خواد از خونش بیاد بیرون خودش و خانواده اش باید توی ترس باشن که نکنه یه نامرد مزاحمش بشه.
خیلی بده که توی کشورمون انقد بی امنیتی هست و زن ها و دختر ها از خیلی کاراشون باید بگذرند چون امنیتی نیست.
هنوز داغ نرفتن کلاس بسکتبال توی دلم مونده. به خاطر خلوتی کوچه های باشگاه چون دختر بودم نتونستم برم.
منکه وقتی توی شب از خونه میزنم بیرون هیچ امنیتی حس نمیکنم. متاسفممممممممممممممم.
نمیدونی چقد این چیزا دغدغه منه و عذابم میده.
همیشه از اینکه زن ها به خاطر بعضی مردها باید محدود بشن بیزار هستم.
در مورد مزاحمت هایی که منجر به دوستی و ازدواج و...میشه فقط همین را بگم: آدمی که با مزاحمش دوست بشه، خودشم یه جورایی مثل همون آدم...
عید تو هم مبارک باشه رفیق.

سلام.مرسی...!!!
بله شما که استادی ...!!!ما میترسیم ازت سوال کنیم...!!!
جدی قشنگه؟نیمدونم چرا هیچ قالبی پسند نمیشه...!!!
ممنون...!!!

خب حرفات همشون دقیا حرفای خودم بود...!!!
گفت بنظرت علتش چیه؟و راه حلش چیه؟
ما اینو میخوایم بدونیم...!!!!

کی پخت کرده؟بگو برم چشاشو از جا درآرماااااااااا

چقد بیشعورن...!!!

دیشب که بعد کلاس رفتیم رو میگی؟

حالا همه اینارو میگیم.آخرش مگین تقصیرخودتونه...!!من وایساده بودم باغ ملی.اومد آدرس پرسید.
اونوقت نیگاه کن آغاسید گفته مقصرش خود دختره ست!!!

بازم خوبه که تو جواب نمیدی.من یه عیبی دارم که نمیتونم واکنش نشون ندم!!!
میخوام بگیرم کتکشون بزنم

خدا عقل همگی بده!!!مخصوصا آقا پسرای بازیگوش

آره.ازدواجشم واقعا مشخصه نتیجه اش...!!!!

مقسی...!!

فرزانه 10 بهمن 1391 ساعت 12:28

مینا نظرم اومد؟

بــــــــــــــــــــــــــعله عزیزم!!!!

بعدشم بااین اوضات میخوای به من یاد بدی!

علیرضا 10 بهمن 1391 ساعت 14:23 http://Aloonak14.blogsky.com

سلام بر مینا خانم عزیز!
وبلاگ نو مبارک باشه.امیدوارم که خاطرات خوبی ازش واست بمونه:)
شما که خودت استادی.ولی اگه راهنمایی ای خواستی بگو شاید تونستیم کمک کنیم:)

فقط قبلش بگم مینا خیلی وقته بحثای وبلاگی نداشتیما!یاد قبلنا به خیر!
بنویس مینا خانم.آدمی که ننویسه کم کم شیرینی نوشتنو فراموش می کنه!

خوب ببین من حرفات رو تو دو تا شاخه می بینم.یکی این که پسره داستانو شروع می کنه ولی دختر همون اول کاتش می کنه.که این حرف پستته.که البته برعکسش هم می تونه وجود داشته باشه اما نه به این شکل.دخترا این مدلی نمی رن سراغ یه پسر.چون شرم و غرورشون بیشتر از پسراس.
قسمت دوم هم مربوط میشه به پی نوشتت.که تو این حالت هم پسر هم دختر راضی ان به رابطه.

اما قسمت اول.متاسفانه چیزیه که وجود داره.کسی که شخصیتش خراب شده باشه دست به هرکاری میزنه.به قول امام هادی دوری کن از کسی که واسه خودش شخصیت قائل نیست.کسی که عادت کرده باشه به بی شخصیتی دیگه این حرفا کلا تو کتش نمی ره.واسه دختر مردم مزاحمت ایجاد می کنه.دروغ می گه.دزدی می کنه.کلا هر کاری دیگه از دستش برمیاد.به نظر من راه حل این معضل مزاحمت و این حرفا فقط توجه به روابط دو جنس مخالف نیست.یه راه حل کلی تر و گسترده تر می خواد.علاوه بر این که مشکلات عاطفی و جنسی جوونا باید حل بشه،باید اون شخصیت و به اصطلاح کرامت نفس جوونا هم سطحش بیاد بالا.این مهم تره.چون اگه شرایط جواب دهی به نیازا هم فراهم نباشه شخصیته اجازه نمی ده طرف هر کاری دوست داره بکنه.

قسمت دوم حرفت.دو طرف راضی ان.متاسفانه آمار طلاق تو زمان ما خیلی بالاس.و این نشون می ده که روشی که الان در پیش گرفتیم درست نیست.دوستی های سطحی و پر از هوس نتیجه نداده.به نظرم تو ارتباطمون با آدمای مختلف و به خصوص جنس مخالف باید حواسمون به چند تا چیز باشه.یکی این که واسه خودمون و اون طرف یه حریم قایل باشیم.ارتباطمون تو چارچوب و هدفدار باشه.آینده نگر باشیم.بدونیم کسی رو که باهاش رابطه داریم در آینده چه حسی نسبت بهش خواهیم داشت.عقلمون رو همیشه کنار دلمون داشته باشیم.و خیلی چیزای دیگه.البته این حرفا واسه همه مردم کارساز نیست.یه بار دیگه هم تو یه مطلبی که فرزانه خانم گذاشته بود گفتم.این حرفا واسه توده جامعه به درد بخور نیست.تا وقتی که ملت نیازهای عاطفی و جنسیشون محکوم به سرکوب باشه همین آشه و همین کاسه.
یه چیز دیگه هم بگم.ممکنه بعضیا بگن علت طلاق های زیاد جامعه امروز همین دوستی ها پیش پاافتاده و پر هوسه.که البته درسته.اما ازدواج های سنتی هم پر ایراده.این که قبلا طلاق کمتر بوده به خاطر بهتر بودن اون ازدواج ها نبوده.بلکه به خاطر حرمت و بزرگی طلاق بوده.الان طلاق خیلی ساده شده.قبلا طلاق خیلی خیلی تابو داشت.که الان متاسفانه از بین رفته.

عید شما هم مبارک.پر حرفی ما رو ببخش:)

سلام علیرضا...!!!
هنوز که عادت نکردم...!!!مثلا نمیدونم چطوری آهنگ بذارم...!!!
حالا کم کم یادش میگیرم...!!!

مرسی.حتما باید ازت کمک بگیرم!!!
خودمم امیدوارم برخلاف وب قبلی این وب مفــــــــــید باشه!!!

آره.من خودم وبلاگایی که بحث توشه رو خیلی دوست دارم...!!!
نیمخوام یه وب پیش پا افتاده داشته باشم...!!!
بخاطر همین موضوعایی رو میخوام بذارم که هم به درد خودمون بخوره و هم بحث کردنش مفید باشه...!!البته با کمک شما دوستان...!!!

آهان!!اینکه کاتش میکنه هیچ بحثی نیست...!!!
اگه همه کاتش کنن مدینه ی فاضله رو شاخشه...!!
ولی مطلب اصلی همینه,که خیلیا کاتش نمیکنن...!!!
خیلی از پسرا هم دنبالشو میگیرن...!!!!مزاحمتاشونم به شکالای مختلفه!!!

خب علیرضا تو حرفی رو زدی که من فکر میکنم جدای از اینکه طبیعت انسان اینطوریه.باید به دین و مذهب هم توجه بشه...!!!و مطلب مهم تر فرهنگ!!!
چرا فرهنگ جامعه ی اسلامی ما اینطوریه؟
حتی تو خیابونا نباشه تو کلاس دانشگاه,تو یه کلاسای مختلط,توی اتوبوس توی مترو...حتی تو همین وبلاگ,این مسائل پیش میاد .خیلی خیلی هم پیش میاد...!!!

ولی چرا باید فرهنگ ما متضاد با دین ماباشه؟
مگه دین ما این چیزا رو حروم نکرده؟
پس چرا فرهنگمون هیچ کاری نمیکنه؟
اگه توی خارج اتفاق میفته چون این دوستیا کلا یه چیز عرفی و قابل قبوله...چون مذهبش باهاش مشکلی نداره...!!اما مذهب ما دقیقا مقابل بعضی فرهنگامونه...!!!درواقع حرف اصلی من همینه...!!!


یعنی تو منکر وجود این رابطه ها نمیشی؟
یعنی میگی این رابطه ها باشه ولی چارچوب داشته باشه؟؟؟

درسته.این صورت مسئله رو حل نمیکنه....!!!
کار ساز نیست...!!!!
باید ببینیم مشکل زا کجا آب میخوره...!!!
منکه مشکل رو فرهنگمون میدونم...!!!
یه علت هم داره.مذهب...!!!
به نظرت مذهب ما و محدودیت های ما و درکنارش اثرات کشور های خارجی و ماهواره باعث نشده که ما بین فرهنگ و مذهبمون پل بزنیم و قایمکی بشیم شبیه خارجیا؟؟؟؟؟؟
ادای اونا رو دربیاریم,در کنارشم بگیم مسلمانیم...!!!
چون اکثر این رابطه ها به صورت پنهان شکل میگیره...!!!!
این یعنی یه ذره از مذهب اثر گرفته...!!!اما اگه این مذهب نبود مطمئنا عادی میشد...!!!
من فکر میکنم علت اصلیش محدودیته.چون محدود شده و در کنارش فرنگ خارج رو هم دیده و گرفته,خوشش اومده و تقلید کرده!
بدون اینکه به تفاوت مذهب فکر کنه...!!!!


دقیقا بااین حرفت موافقم...!!
کلا ازدواج ایرانی ها خیلی مشکل داره....!!!
یکیش همین رسم و رسومات خانوادگیه...!!!!

من خودم یکی از نزدیکام فقط و فقط بخاطر حرفای خانوادگی مانع یه ازدواج شدن و حرف خوشدون رو به رکسی نشوندن و نهایتا با زهم منجر به طلاق شد...!!!!

ازدواج های سنتی عامل مشکل سازش خانواده ها و رسومات سنتی بوده!!
ازدواج های الانم تا حدودی تقلید از فرهنگ غربه,و تفاوت نسل...!!!
اگه نسل ما این دوستی ها رو میپذیرفت مطمئنا باازادواجش هم موافق بود...!!!خیلی سخته که هم فرهنگ ضد مذهبمون رو بخوایم گسترش بدیم و هم خانواده های سنتی رو مجبور کنیم...!!!

نه خواهش میکنم.حرفات عالی بود.مرسی...!!!

فائزه 10 بهمن 1391 ساعت 19:12

سلام مینا..خوبی؟؟!
آخییییی..مینا چشما این دختره خیلی نازه..نه؟؟!! خوش بحالش..
این قضیه رو یادمه یبار برام تعریف کردی..
درمورد این قضیم بنظر من دختره اصلا نباید حرف زدن با اون پسره رو ادامه میداده..شایدم اون پسره اولش قصدش مزاحمت نبوده ولی وقتی دیده دختره یه ذره کوتاه اومده به خودش اجازه داده مزاحم بشه..
نمیدونم چی بگم!! ولی بنظرم خیلی از جاها مشکل فقط از پسرا نیس اصلا شاید مشکل اصلی دختره باشه ولی بیشتر وقتا پسرا براشون فرقی نداره که اون دختر چجوریه فقط میخوان با یه دختر دوست بشن..پس بیشتر وقتا مشکل از پسراست..
خب دیگه خدافظ..


سلام.
آره شبیه منه.نه؟
آره خوش به حال منو این دختره...!!!

بله برات تعریف کردم.فقط اینجا اصلا کاری به قضیه ندارم...!!
مهم واکنش های شبیه همینه...!!!

کوتاه اومده؟پاسگاه عزیزم کتک دوست داری؟
اون رفت دوباره برگشت پرسید رشته ات چیه؟من اصلا کاری نکردم.
قبلش پرسید دانشگاه آزاد کجاست بهش گفتم مستقیم!!این یعنی کوتاه اومدن؟

خب بهرحال مرسی....!!!
برو ......بوق بوق!!

فائزه 10 بهمن 1391 ساعت 19:26

راستی مینا عیدتم مبارک..
انقد حرف زدم یادم رفت تبریک بگم..
فدات

مرسی عسیسسسسسسسسم!!!

چکارت کنم باید گل دهن بگیری انقد حرف نزنی.یه ذره هم تحرک داشته باشی...!!!

قربانت.پاسگاه !!!

با سلام و احترام . مثل همیشه پر انرژی . هدفمند و شیطان

سلام استاد عزیز...!!!

ممنونم...!!!!لطف دارین...

و ممنون از حضورتون...!!

کیان 11 بهمن 1391 ساعت 12:07

سلام مینایی

چقدر وبلاگت اینجا صمیمانه تر شده!
خب بی انصاف اون وبت رو حذف نمیکردی میدادی به من فقیر بی نوا

پستتم خیلی سو داره ها..
مینا ببین اولا اینکه نباید تعمیم بدی به همه پسرا
من خودم شوخی میکنم ولی یه خط قرمز داره با دخترا.
ببین نمیشه که در هرحال این شوخی رو ادامه داد.
چون یه وقتایی همون اول طرف انقد اخمو هست که مزاحمه از رو میره.
دقیقا مث واکنش خودت...

کلا دخترا اگه بخوان هم پا بدن اولش سرکوب میکنن آدم رو.یه به اصطلاحی ناز میکنن دیگه
یهو نگی این تجربه شو داره ها.

حالا مشکل جامعه:
مشکل از جامعه مونه صد در صد
محدودیت هایی رو که تو کامنت علیرضا گفتی رو من قبول دارم..

حرف خیلی خیلی جالبی هم زدی درمورد اینکه ما فرهنگ تقلیدی داریم از خارج ولی مذهبامون متفاوته...
یعنی واقعا نمیشه به یه مذهب کاملا متفاوت فرهنگ مشترک داشته باشیم.

مینا به نظرتو ,تو اگر سپر بودی ذاتا چه جور پسری بودی؟
متلک میگفتی؟یا سنگین بودی؟
اصلا به نظرتو علت اصلیش چی بوده؟

اینو قبول داری که ممکنه پسر اولش از رو بی منظوری فقط آدرس پرسیده باشه بعد از ظاهرت خوشش اومده باشه و بیاد پیشنهاد بده؟

چندتا چیز دیگه رو میخوام بگم بعدا.

چاکر علیرضا هم هستیم ما

سلام جدی؟
آخی.فقیر بی نوا برو دنبال نون شبانه ت چیکار به بو داری آخه؟
کیان من خیلی ازاین دست دست کردنت اعصابم خرد میشه.
خب یه وب بساز دیگه.عجب دل سنگینی داری تووووووووووو

نه بارو کن من با سو ننوشتم.فقط حرصم گرفته بود...!!!
ما که تعمیم ندادیم.دادیم؟

خب اگه تجربه شو نداری پس از کجا میدونی اینا رو؟
اینا فن و فوت تخصصیه ها
شایدم از برکات دوستی با آقای ناجیان باشه!


100 در صد مشکل از جامعه ست؟
من فکر میکنم مشکل اصلی تقلید از فرهنگمونه...!!!
درواقع مشکل از راهکار های جامعه ست نه خود جامعه...!!!
قبول نداری؟

سپر که نیستم!!!!
سوال سختیه.نمیدونم...!!
خب چون الان دخترم و بدم یماد مسلما میگم اگه پسر بودم بهترین بودم.
ولی شادیم مرض داشتم یه ذره
نمیدونم دقیق...!!

نههههههههههههههههههه به هیچ وجه قبول ندارم...!!!
این خیلی دلیل پوچ و مسخره ایه...!!!!

باشه بگو...!!!

مرس یاز حرفات.یاعلی...

علیرضا 11 بهمن 1391 ساعت 14:23 http://Aloonak14.blogsky.com

سلام...
آهنگ گذاشتن خیلی فرق نمی کنه با بلاگفا.کلا تو بلاگ اسکای کدی رو که می خوای بذاری تو وبلاگت تو قسمت ویرایش قالب قرار می دی.حالا خودت تعیین می کنی کدخ کجای وبلاگت قرار بگیره.

نه مینا.کات کردنه حل موقتیه مشکله.تو اون لحظه حل می کنه اما مشکل جامعه حل نمیشه.
ببین بذا برای این که حرفامون پخش و پلا نشه دو تا قسمتش کنیم.یکی علت این مشکلا.یکی هم راه حل.باشه؟

علتش.کاملا حرفت درسته.برخورد فرهنگی از مهم ترین علتاس.به قول داریم ادای غربیا رو درمیاریم که اصلا درست نیست.
کلا بخوایم چند تا دلیل بیاریم واسه این مسائل یکی ش همین تقلید کورکورانه از فرهنگ غرب و به اصطلاح مسخ فرهنگیه.یکی دیگه از دلایلش کمبودها جامعه س.کمبود های عاطفی و جنسی.که تو بهش گفتی عقده.این دلیل دوم.دلیل سومش پایین اومدن سطح شخصیت و به اصطلاح کرامت آدماس.یه دلیل دیگه ش هم البته یه جورایی بقیه دلایل تو دلش جا می گیرن بی توجهی به مذهبه.این میشه یه خلاصه ای از دلایل این معضل جامعه

اما راه حل.به نظر من نمیشه واسه همه و کل جامعه یه نسخه پیچید.یه قشری از مردم با حرف و نصیحت و این حرفا دست می کشن از این کارا.اما یه قشر دیگه با حرف و نصیحت بی خیال نمیشن.
راه حل ها باید با توجه به همون دلایل بالا شکل بگیره.دلیل اول رو گفتیم تقلید صرف از غرب.خوب راه حلش چیه؟اینه که ما بتونیم فرهنگ خودمون رو خیلی خوب تبلیغ کنیم.فرهنگ غرب رو خیلی علمی و مستند به نقد بکشیم.به دور از توهین و تعصب.اگه فقط بخوایم بگیم غرب بده این هیچ فایده ای نداره.باید با بحث مناظره و این حرفا فرهنگشون رو نقد کرد.از یه طرف دیگه باید محکم و مستند از فرهنگ اصیلمون دفاع کنیم.
دلیل دوم رو گفتم کمبودهای عاطفی و جنسی.راه حل این مورد به نظر من دوستیه بین دو جنس مخالفه.آره مینا من موافق دوستی دو جنس مخالفم.البته همون طور که گفتم دوستی با چارچوب و هدف.که اگه بخوایم یه اسم اسلامی واسه این دوستی انتخاب بکنیم اسمش میشه "ازدواج موقت".البته ازدواج موقت باید بعد ازدواج دائم مطرح بشه.یه مقاله ای می خوندم از سوسن شریعتی که می گفت ازداج موقت؛مذهب آری،فرهنگ نه.یعنی فرهنگ ما ازدواج موقت رو قبول نمی کنه ولی مذهب چرا.خیلی جالبه واسم.اون قدری که ازدواج موقت برای مردم تابوئه دوستی بدون مرز دختر و پسر تابو نیست!نوجوون و جوونی که احساس نیاز داشته باشه به مراتب راحت تر از کسی که نیازاش جواب داده شده باشه پاش می لغزه.این راه حل به نظر من خیلی کارگشائه.ازدواج موقت به نوعی اصلاح شده ی دوستی فرهنگ غربه.
دلیل سوم که پایین بودن شخصیت بود.واقعا پیدا کردن راه حل واسه این مورد خیلی خیلی سخته.باید به مردم و شخصیتشون احترام گذاشت تا خودشون شخصیتشون رو بالا بگیرن.اگه کسی شخصیت بالایی داشته باشه حتی اگه کمبود نیاز هم داشته باشه سراغ هرکاری نمی ره.
دلیل چهارم بی توجهی به مذهب بود.که گفتم یه جورایی همه حرفای بالا رو شامل میشه.باید دینمون رو خوب تبلیغ کنیم.به راه حل هاش توجه کنیم.اسلام راه حل رو ازدواج می دونه.اول دائم اگه نشد موقت.باز اگه نشد پرهیزکاری.دقت کنی ازدواج میشه همون قسمت دوم و پرهیزکاری هم میشه قسمت سوم!پس حرفای ما کاملا دینی بود!

خوب درمورد ازدواج های سنتی و مدرن هم که هم نظریم و موافقیم جفتشون مشکل دارن!

ارادتمند حاجی کیان کم پیدا!

سلام!
آره فرزانه بهم گفت که اونجا باید بذاریم.مرسی...!!
اوهوم!باشه پسرم!

علتا همه درست!!
علیرضا علت اینکه کبود محبت داریم چیه؟
من اصلا دلم نیماد خانواده ها رو زیر سوال ببرم!!!
چون معتقدم هیچ مادری بی محبتی نمیکنه...!!!
حتی با چشم خودم دیدم که یه عده ای غرق محبت خانوادگی هستن ول یمیرن سمت این چیزا...!!!
حتی میدونم یکی از آشناها میگفت من تو خوابگاه بودم نیاز به یه نفر داشتم.تنهایی عذاب میکشیدم...!!!

خب این دلایل از فکر و فرهنگ غلطه!شایدم اصلا کمبود محبت نیست.
شاید یه سرگرمیه که برای همه عادی شده و از همدیگه تقلید میکنیم...!

جالبه....!...
سوسن دختر دکتر شریعتی رو میگی دیگه؟
آره.این ازدواج موقت به نظرمن خیلی با سنت خانواده هامون متفاوته...
همین فیلم زمانه رو اگه میبینی.یه چیزیه که دوتا فرد رو از هم جدا کرده.
و اونم دقیقا سنت خانوادگی و فاصله طبقاتیه...!!!
البته بحثای دیگه ای هم توش هست...!!!
ولی همینکه با سنت خانواده ها و فرهنگشون یخلی فاصله داره.خیلی حرفه ها.
خیلییییییییییییییییی....!!!مخصوصا برای یه دختر...!!


اوهوم!!مشکل مذهب خیلی داریم...!!!
من واقعا دارم رنج میکشم ازاین مشکل....!!!
هرکاری کنیم نمیتونیم مسلمون واقعی باشیم...نمیتونیم از مذهبمون استفاده کنیم.چون یه سری چیزای پوچ دور و برمون داره مارو منحرف میکنه...!!!!

مشکل غرب رو میتونه حذف ماهواره باشه؟
اما از یه طرف حذف ماهواره یا فیلتر شدن یه سری سایت های نامناسب,میشه عدم آزادی...!!!

نمیدونم.خیلی اعصابم ازاین جهت خرده...!!!

ممنون از حرفات.
یاعلی...

ر.س 11 بهمن 1391 ساعت 16:13 http://parishanie-man.blogfa.com

سلام مینا..خوبی؟!!!خوش اومدی به بلاگ اسکای..!!!!شکلکاش خو خیلی خش تر بلاگفا هه..بقول فرزانه جون مده برا زکیه!!!!!
خب بلههههههههههههه..
تعریف کرده بودی قبلا این قضیه رو..
بیوین مینا اگه بخام یه راهکار بدم واسه اینکه راحت باشی از شر این مزاحمتا اینه کلا تو خیابون یا هرجایی وقتی میبینی یه پسری داره نزدیک مشه یا متلک مگه تو روتو برگردون..یعنی جوری وانمود کن که اصلا ندیدیش..مطمئنا اینجور پسرایی رد مشن و مرن سریع..اینکه یه متلکی چیزی بگن و تو بدوبیراهشون بگی باعث مشه که ادامش بدن..وقتی اخم کنی و روت برگردونی هیچ اتفاقی نمیفته..اون پسرم که قصد مزاحمت داره مره دنبال یکی دیگه..
.
اما درمورد اینکه چرا این اتفاقا میفته خب یه چیزیه که تو هرزمونه بوده..یعنی تو هرزمونه ای یه عده آدم لات بی سروپا بودن که دنبال اینجور کارا بودن..
بخش اصلیش بابت پسرا هه بنظر من..یعنی تو قرآنم اومده که اول به مردا هشدار مده که چشاتونو مواظبش باشد بعد میاد به زنا مگه که حجاب داشته باشد..
پس نمشه بنظر من بگم که همه دلیلش دخترای بد حجاب هستن ..چون بقول تو دیدم که پسرا مزاحم دختر چادریم مشن..ولی اینم هه که دخترای چادری خیلی کمتره این مزاحم شدن براشون..ضمنا چادر پوشیدنام فرق داره ها..نمشه بگم هرکه چادر داره دیگه حجابش کامله چون بعضیا بخاطر اینکه بلد نیستن چادر سرکنن باعث مشن که حتی نگاها بیشتر بره سمتشون..
پس یه بخشیش حجابه یه بخشیم اون ذات خراب بعضی پسرا هه..
فعععععلا.

سلام!!!شتر درختی
راضیه یادت باشه ازاین به بعد به فرزانه هم بگی آیته الله مکارم یزدی!!!
یا همون مکارمک خودمون!!!

اوهوم جون مده!!یادم رفته به زکیه بگم آدرسم عوض شده!!!
اصلا خب رفاشیست ندارم.تو خبرش داری؟

بابا راهکاااااااااااااار....!!!!
نه من مزاحمتی برام پیش نیومده.
به جز همین یکی دوتایی که اونم اصلا مزاحمت نبوده...!!!
به قول بهار کرم ریختن بوده...!!!

فقط آدم باید ساده نباشه...!!!وگرنه همه ی اینا حل میشه...!!!

درسته.شما سر تاریخیشو اشاره کردی که ما ازش گذشته بودیم...!

آره به قول فرزانه میگه حالا چادریا هم بدترن...!!!
آغاااااااااا.من بلد نیستم چادر سر کنم.
خطرناکه یعنی؟
حالا شما که بلد یادمون بده!!!

بله بخش کردنشا درست گفتی...!!!

فعلا!

bahar 12 بهمن 1391 ساعت 12:13

سلام مینا جون/چطوری تو بی معرفت؟
میدونی بعد از چند وقت یه اس دادی بهم...

مینا جون الان اصلا موضوع این حجاب و اینا نیست.
موضوع کمبود محبتیه که از هر دوطرف پیش میاد.انقدر جامعه بد شده که هرکسی فکر ش همین شده.مزاحمت.
یه بالاخره یه جوری جلب توجه کنه.
اصلا کسی به این مسائل فکر نیمکنه که ممکنه تک تک افراد جامعه رو هل بدن سمت بدبختی.

فرهنگمون ضعیفه.
ارتباط ها با همین محدودیت ها باعث شده شکننده بشه

مشکلی هم که تو کامنتا نشوتی رو واقعا میفهمم.
فائزه جون و آقای سید هم به نظر من کاملا اشتباه میکنن.
چون اصلا تو این زمان کسی به فکر این نیست که ط ف چطور دختریه.فقط میخوان کرم بریزن.
حالاش اید بی حجاب ها که چشم و گوششون میجنبه بیشتر مورد توجه قرار بگیرن.

عروس خودمونیدوست دارم مینا.
عاشق اخلاق باحالتم.
بازم میام

سلام عسیسسسسسسسسم!!
ای بابا حالمونو نگیر دیگه.من با معرفتم.فقط چند روزیه خیلی درگیرم./فرزانه شاهده...!!

درسات تموم شد خانوم مهندس؟الان دیگه فوق قبول شدی ؟
خوبه؟چه حسی داری دقیقا؟


درسته..!!!بنظرمنم همینطوره..!!!
چندوقت پیش یه دختره اصلا نه ظاره خوبی داشت نه اصلا بی حجاب بود .هیچی...
سمت چپ اتوبوس نشسته بود.یه پسر هم سمت راستش...!
من پشت سرشون بودم.
هی پسره یه کاغذ بزرگ برداشته بود شمارشو توش نوشته بود...!!!
گذاشته بود طرف دختره که ببینه.
اصلا دختره توجه نمیکرد...!!!ولی پسره دست برنمیداشت...!!!

جااااااااان؟
قضیه چیه مهربون شدی؟
من قصد ازدواج ندارم.خانوم فضای وبو به هم نریز

کیان 12 بهمن 1391 ساعت 12:58

سلام مینا جات خالی الان سرکلاس بودم.
با یه بدبختی میرم کلاس زبان.
این انگلیسی زبانا هم خیلی آدمای دیوونه ای هستنا

بابا تو خودتو با من مقایسه نکن.من خیلی کارو بارم زیاده.
یه خانواده رو دارم نون و آب میدم!

(منظورم عماد و مهدی و ...)

آره قبول دارم...!!!
از عماد؟؟من خودم عماد رو بزرگش کردم.چه طروی حاضر میشه منو منحرف کنه؟
جدی برنامه روزانه مون شده داشنگاه شطرنج.
نه کتابی نه چیزی..
بخاطر همین انقدر نظرام سطح پایینه.
واسه وب هم برنامه دارم.حالا وایسا.
کاری کنم تو و علیرضا جلو پام لنگ بندازین


خب قبول نداری./پس هیچی دیگه...

سلام!!!
اوه کیان به کلاس زبان میرود...!!!



وای کیان الان یاد استاد بانگی افتادم که بهت گیر میداد رو متن زبان رو بخونی.
وای چقدر خنده دار میشدین شما پسرا...!!
مخصوصا جنابعالی!!!!!!!!!!
زبان بخونی اونم با لهجه سمنانی...!!!

خب یه وب بساز درکنار نون و آب دادن به خانواده...!!!!

چیکار کنیم بچه های این دور و زمونه نمک نشناسن دیگه.
حالا بپا بچه ات منحرفت نکنه ها...!!!

شطرنجم خوبه.ذهن شما و پسر تو باز میکنه!!!

ن بگو حالا.جون من بگوووووو

فرزانه 12 بهمن 1391 ساعت 14:05

سلام حاجی مینا جونی نرسیدم نظر بچه ها را بخونم حالا دوباره میام می خونم.
مینا آقاسید میگن تقصیر خود دختره هست.
اخلاق و پوشش خود دختر ها خیلی خیلی موثر هست ولی بازم خیلی پسرها مزاحم دخترای با حجاب هم میشن.

البته خودت میدونی مزاحمت ها متفاوته. کاش همه مزاحمت ها در حد متلک و این چیزا بود.
مسلما اونایی که بی حجاب هستن بیشتر با متلک و شوخی و اینجور مزاحمت ها مواجه میشن.
متلک و این شوخی ها درد داره ولی درد بعضی از مزاحمت ها و بی فرهنگی بعضی مردها بیشتره...
که منم تو نظر قبلیم بیشتر منظورم از اون مزاحمت هایی بود که امنیت یک دختر را میگیره.
بعضی گوچه محله های قدیمی و خلوت اگه یک دختر بخواد تنها باشه براش خیلی سخته.
آدم های مزاحمی که من میگم کاری به پوشش و حجاب داشتنت ندارن و قصدشون فقط مزاحمت هست و کاری به سن و سال و بقیه چیزها ندارن.
علتش بی شخصیتی اینجور آدمهاست و اینکه زیادی خودشون را ول کردن و از آدمیت خارج شدن.
و مشکلات عاطفی خانوادگی و نبودن شرایط ازدواج و...

راه حل ؟؟؟؟
تنها راه حلش بیدار کردن وجدان و پرورش دادن شخصیت اینجور آدماست. که به نظرت میشه؟؟؟؟؟؟؟؟

دلم برای خود اون آدم ها میسوزه و به درد میاد...
خدا کمک همه ادم ها کنه...

سلام!!!زحمت شما...!!!

درسته....!!!
خب امنیت اولین مورده...!!که زابین میره...!
حتی اگر مزاحمتی هم نباشه.بازم دخترا فک میکنن امنیت ندارن...!!

نه.وجدان هرکسی دست خودشه...!!!!
بعضی ها هستن دیگه.ذاتا...!!کاریش نمیشه کرد...!!!

بنظرت این مزاحمت ها علت روانی داره؟
دوست دارم نظرتون رو بشنوم خانوم روانشناس؟
(بیوین این دفه توهین نکردم بهر شته تون)

فرزانه 12 بهمن 1391 ساعت 14:37

دوباره سلوم چند چیز جا موند

مینا جونی در مورد مزاحمت هایی که پسرا نزدیک دخترای چادری و با حجاب میشن برای دوستی چند علتش را بگم:
یکی اینکه متاسفانه چادری های الان خیلی هاشون به ظاهر چادر سرشون هست ولی اخلاقشون و کاراشون نه!! بویی از دینشون نبرده.
الان خیلی زیاد شدن دخترهایی که چادری هستن و با پسرا دوست میشن، برای همین مزاحم بیچاره از کجا بدونه حالا این دختر چادری که دیده پایه هست برای دوست شدن یانه؟؟!!!
چون خیلی از چادری ها و با حجاب ها هم جدیدا تو زرد در آب در اومدن مزاحمت و پیشنهاد دوستی به اون ها هم میشه.
دلیل دومش هم اینکه با حجاب بودن فقط چادر نیست!!!!!!!!!!!! این خیلی مهمه به نظر من!
خیلی ها مینا جون با حجاب کامل هستن ولی اخلاقشون متاسفانه طوری هست که جلب توجه میکنندو خنده و شوخی بیش از حد و صدای بلند و مسخره بازی کار را خراب میکنه.
یعنی رفتار یک دختر ممکنه حجابش را ببره زیر سوال و هیج فرقی بین این دختر با حجاب با بی حجاب نیست دیگه. چون فقط پوشش نا مناسب جلب توجه نمیکنه. اخلاق نا مناسب بیشتر جلب توجه میکنه به نظر من.
تازه آیه قرآن هم هست که به زن ها میگه با ناز صحبت نکنید ممکنه اونیکه دلش بیماره نظری بهتون پیدا کنه.
بد خندیدن و عشوه و بقیه کارها که دیگه هیچی...
یکی دیگه هم اینکه خیلی ها چادری هستن اخلاقشون هم خوبه. تازه خیلی متین و با حیا هم هستن و کلی پسرها را اخم هم میکنند ولی باز در کنار این ها حجابشون کامل نیست و به چیزهای ریز در حجابشون که جلب توجه داره دقت ندارند. مثل آرایش و پشت مو را بالا بستن و موی جلو بیرون بودن و دست ها و...
حالا یکی ندونه انگار به قول تو مکارمک هستم
ولی مینا ما ها خیلی چیزها را ساده میگیریم در صورتی که مهم هستن.
خدا کمکمون کنه که ما چادری ها حجابمون فقط چادر نباشه و اخلاقامون درست باشه .
منکه شخصا هنوز به اون چیزی که می خوام نرسیدم توی حجابم و رفتارم.
ولی باید بیشتر اینا حواسمون باشه به خودمون قبول داری؟؟
سخت گیری زیاد را نمیپسندم ولی در مقابلش دوست ندارم به اسم سخت گیر نبودن راحت پا از فرمان های خدا بیرون بذاریم.
مکارمکم خودتی
به راضیه هم بگو دیگه بیوین نگه:(
بیوین گناهم خو. آخخخ برم اماده شم باید بریم خدمت استاد عطار
میوینمت.

سلام عزیزم...!!مرسی که اهمیت میدی...!!

وقتی میای صدای پات از همه جاده ها میاد
انگار نه از یه شهر دور که از همه دنیا میاد

اوهوم!!!واقعا قبول دارم دوتا علتش رو...!!!!
فرقی که نیمکنه هیچ!تازه بدتر هم هست.!چون دینمون رو خراب میکنه.بد جلوه میده...!!!!

این تیکه رو خوب اومدی.نکته انحرافی توش بود مادر بزرگ,,
مخصوصا خط آخرش...!!!

(تازه خیلی متین و با حیا هم هستن و کلی پسرها را اخم هم میکنند ولی باز در کنار این ها حجابشون کامل نیست و به چیزهای ریز در حجابشون که جلب توجه داره دقت ندارند. مثل آرایش و پشت مو را بالا بستن و موی جلو بیرون بودن و دست ها و...)

نه تو که واقعا مکارمی!!!فرزانه جدی حجابت هیچ مشکلی ندارههههههههههههههههههههه!!خوش بحالت!!!
خفه شو بابا.یعنی معذرت میخوام شکسته نفسی نکنید خانوم آیت الله!!شما که توپه حجابت و رفتارت...!!!

خداراشکر خدمت استاد عطار هم به خیر گذشت...!!
قسمت شیمی رو حال کردی؟
زشته فرزانه.یکی از اخلاقای بدمون اینه که مسخره میکنیم و میخندیم..
البته مقصرش منم....نه؟

دیونه 12 بهمن 1391 ساعت 21:09 http://mymina.blogsky.com

سلام
هرکی اذیتت کرد آدرس منو بده با هیچی کار نداشته باش.

سلام!!!
کی جرات داره منو اذیت کنه...!!!
دیوونه حالت خوبه؟

دیونه 12 بهمن 1391 ساعت 21:28 http://mymina.blogsky.com

مگه میشد لینک وب خودتو پاک کنی

هان؟

seyyed 12 بهمن 1391 ساعت 22:20 http://hossein72t.blogfa.com/

سلام
پس منم میتونم یه نتیجه گیری کنم چون مثلا فلان دختری غیر قابل اعتماده و ذاتش خرابه و..........
منم بگم هیچکدومتون قابل اعتماد نیستد و نمشه به ذات دخترا اعتماد کرد
در حالی که این نتیجه گیری اشتباهه

سلام آغاسید !!!

اینکه مسلمه نباید تعمیم بدیم...!!!

آغاسیددددددد شما رفتی تو ذات و کارای پسر دخترا.
در صورتی که منظور من ازاین پست راه حل بوده.منظورم دقیقا اینه که چرا تو جامعه ی اسلامی باید این اتفاقا بیفته!!!

فرزانه 13 بهمن 1391 ساعت 16:34

سلام حاجی بــــــــــــه چی گفتی وقتی میام صدای پام از همه جاده ها میاد

خشون شد
ایول خوب گفتی بد جلوه میده دینمون را و حجابمون را زیر سوال میبره
کجاش انحراف داشت مادر؟؟؟
همین تکه ای را که توی پرانتز کپی کردی را میگی؟؟

این علت هایی که گفتم اکثرمون داریم و حواسمون نیست.
نه من هنوز خوبی که باید باشه نیست.
یادمه جوونیام حجابم زیاد خوب خوب نبود ولی فکر میکردم همینکه سنگین باشم خوبه حالا فهمیدم نه مشکل داره.
حالا از آموخته هام تو را بی نصیب نمیذارم طلبه عزیزم.
مینا نگو مکارم یادمو فکل گیس میاد

مینا جون خودم نمی خواستم مسخره استاد کنم.
ولی نمیدونم یهو چه مرگیم شد زدم زیر خنده.
شیمی داریم؟؟؟؟؟
خداییش استاد عالی و دوست داشتنی بود.
نه تقصیر تو نیست من اصلا حواسم نبود تو هم خندت گرفته یکدفعه زدم زیر خنده بعد دیدم تو هم داری می خندی
ولی مینا خیلی کارمون زشته جدا از اینجا خیلی جاها تو مقصری. تیسسسسسسسسسس.

آره دیگه عزیزم علت روانی داره این مزاحمت ها
جواب روانشناس خوف و کامل بود؟؟؟:)

ولی مینا اینا شخصیتشون خیلی آسیب دیده که حاضرن از هر راهی به خواسته هاشون برسن.

سلام...!!!!
بـــــــــــــــــــــــــــــــله...!!!
ماهم خشون مشه!!!
بله همون تکه ای که کپی کردما مگم!!!
به در میگی دیوار بشنوه؟کره بز!

خب یاد فکل گیس بیاد خوبه که...!!!

خب خنده دار گفت!!منکه اصن نمیتونستم دیگه سرمو بالا بگیرم.
تا میرفتم گوش بدم و نکاش کنم خندم میگرفت!!!

نه خیرم.تو اگه خیلی مقصر نیستی خب نخند!!!
منکه مسدئول خندیدن تو نیستم!!کنترل خودت دست خودته!!!!!!

کامل بود واقعا!!
اوهوم خیلیییییییییییییییی....!!!
اینو منم که روانشناسی نخوندم میفهمما

فرزانه 13 بهمن 1391 ساعت 16:59

سلام مینا بازم اومدم از آموخته هام در جریانت بذارم
مینا یه جا نوشتی علت این کمبود محبت چیه و...؟
به نظر من میشه آدمی هم که کمبود محبت داره راه را اشتباه نره.
مثل اینکه خودت گفتی یکی غرق محبت هست و بازم طرف دوستی ها کشیده میشه.
این کشیده شدن تنها دلیلش کمبود محبت داشتن نیست.
طبیعت ما آدمها اینه که کشش داریم به جنس مخالف و این جزی از ذات وجودی ماهاست نمیشه گفت اینی که کشیده میشه کمبود محبت داره اونی هم که دنبال این دوستی ها نیست از محبت پر شده و عقده و کمبود عاطفی نداره.
همش برمیگرده به شخصیت خود آدم ها و اینکه چقدر کنترل داشته باشند.
همینجور که گفتم یه آدم با کمبود محبت هم میتونه درست زندگی کنه.
اونی هم که محبتش تامینه و باز میره طرف دوستی ها معلوم میشه یه ضعف هایی را داره.
مثلا مذهبش ضعف داره یا از دور اندیشی استفاده نمیکنه و بیشتر به دلش و خوش گذرونیش فکر میکنه.
البته برای کنترلش فرهنگ و خانواده ها خیلی موثر هستند.
ولی اصلش بر میگرده به دید و نگاه خود طرف و اینکه چقدر از عقلش استفاده کنه و به عاقبت کاراش.
بوخشت زیاد صدای پام اومد

سلام...!بابا متواضع!!!

اوهوم!ولی اکثرش همینطوره!
چون از خانواده ها و پدر و مادرا دوریم...!!!
اصن چرا جهت منفیشو درنظربگیریم.
همین منو تو که باهم دوستیم یاز خانواده هامون دوریم که همدیگه رو ترجیح میدیم برای ناراحتیامون...!!!(حالا این ترجیح منفی نیستا)


اوهوم!!حرفای درستی زدی...!!


هرچی دریا رو زمین داره خدا
با تموم ابرای آسمونااااااااااا
کاشکی میداد همه رو به چشم من تا چشام به حال من گریه کنن...

مرسی از حرفاتون خانوم روانشناس!!!
راستی امروز نرفتمااااااا.
تا 11و نیم خوابیدم.حسودیت بشه...!

samane 13 بهمن 1391 ساعت 23:50 http://tanha-bodim.blogfa.com

سلام مینا جووون,خوبی عزیزم؟
ببخشید که دیر اومدم رفیق
ی مدتوک نبودم
وب جدید مبارکا باشه !ایشالا ب خوبی و خوشی
اما کاشکی اون وبوکت حذف نکرده بودی !
چکارت داشت حالا !!!!
مذاشتی باشه !
(ی کی نیس بگه حتما ی دلیلی داشته ب تو چ !!!!)
ببخشید مینا خانوووم اگ دخالت کردم.
با پستیم ک گذاشتی واقعا موافقم و قبول دارم اما چ میشه کرد ...

سلام...!!!مقسی عسیسسسسسسسسسم!!!
دیدی که من چقدر با معرفتم و دیشب بهت تک زدم!!

خواهش میکنم...!!!

خب دیگه اون وب تاریخ انقضاش تموم شده بود...!!!!
متاسفانه دلایلی داشت که حذفش کردم...!!!!

نه بابا این چه حرفیه...!!
ولی خب یه دلیل مهمی داشت.مکیخوستم فقط اونایی که دسوت دارم بیان وبمنه هرکسی...!!!

اوهوم چه میشه کرد...

فرزانه 15 بهمن 1391 ساعت 09:02

سلام مینا جونی!!

نه داداش به در بگو دیوار بشنو نبودکه هزار بار مستقیم گفتم خو
نه کلا نظرم بود ولی دستش آره به در بگو دیوار بشنفه بود.

خوب دیگه عزیزم با هر کسی باید اندازه اطلاعات خودش حرف زد. من که نمیتونم روانشناسانه برات تحلیلش کنم!
در حدی گفتم که تو همکه روانشناسی نخوندی بفهمی
مگرنه من اطلاعاتم فوله شک نکن.

همین جور که میگی این جهت مثبتش هست. حتما که آدم نباید همه ناراحتیاش را به خانواده اش بگه. یه دوست خوب و نزدیک هم میتونه خیلی زیاد همراه آدم باشه.

اینکه بیشتر ترجیح میدیم به خاطر این هست که همسال هستیم و بیشتر درک میکنیم همدیگه را و یه اعتماد هاو اطمینان هایی شکل گرفته این وسط.
و حاضریم برای هم وقت بذاریم که این وقت گذاشتن از دوست داشتن میاد.
مگرنه مطمئن باش اگه این اعتماد و وقت گذاشتن و اهمیت دادنا نبود به همون خانواده بسنده میکردیم.

آره شنیدم نرفتی حالا دیگه ما باید از غریبه ها بشنفیم افتادی اون هفته
میبینم بعضیا جواب صندوق پستی هاشون را نمیدن
اشکالی نداره ولی ما خیلی منتظر بودیمممممم:(

سلام!!!
خب من خوشم نمیاد بعضی چیزا رو بخاطر بعضیا رعایت کنم!!!
میخوام خودم باشم.راحت باشم...!!!
هیچ چی هم به زور نیمشه درست شه!!!
عصبی یمشم واقعا ....!!!هرچند بخاط رخودم خیلی چیزا رو رعایت میکنم!!!!!

اوه مای گاد!!!
من هرچی باشه کتاب هیلگارد و خوندم.یه چیزایی میفهمم!!!

وا.فرزانه خیلی لوس شدی.
بابا من تا 11ونیم خواب بودم.بعدشم دیگه مامانم نبود دنبال کارای خونه بودم...!!!تازه گوشیمم اس ام اس نمیاد .همش گیر داره...!!

بعدشم اینجا نوشتم.گفتم میای میخونی...!!!
تازه خانوم خراسانی که دیگه غریبه نیست.خودیه!!!

خیل خب .الان جواب میدم!
یه سر داریم و هزار سودااااااااااااا

6صیح تا 6بعدازظهر پشت سرهم کلاس...!!
وقت ندارم بخدا.شرمنده....!!!!
الان همه رو جواب میدم.آبادت میکنم منتظرباش فقط...

علیرضا 15 بهمن 1391 ساعت 12:36 http://Aloonak14.blogsky.com

سلااااام!
به به!ببین مینا خانم چه کرده!با این آهنگایی که میذاره با اعصاب و روان ما بازی می کنی

علت کمبود محبت!یه قسمتیش اینه که خانواده ها اساسی مشکل دارن.پدر و مادر و خواهر و برادر اون ابراز محبت درست رو ندارن.همه ش دعوا و بی تفاوتی و بی حوصلگی!اگه فضای محبت تو خونه بیشتر بشه خیلی میتونه کمک کنه به بهبود شرایط!ولی مینا همون جور ک فرزانه خانم هم گفتن جنس اون محبت و عاطفه بین خانواده و بین دو جنس مخالف فرق می کنه.یه کشش طبیعی و ذاتی بین دو جنس مخالف وجود داره و قابل انکار هم نیست.باید پاسخ درست به این جاذبه داد.پاسخش هم دین ما میگه ازدواجه.اولویت اول ازدواج دائم.اولویت دوم ازدواج موقت.
حرف جالبی زدی.تبدیل شدن این چیزا به سرگرمی واقعا مضره.یه موقع هست که طرف نیاز داره.اما یه موقع هم هست که طرف فقط به خاطر هوس و سرگرمی می ره دنبال این چیزا.که متاسفانه بخش زیادی از ناهنجاری های الان به خاطر هوس و سرگرمیه!
آره.سوسن شریعتی دکتر علی شریعتی.استاد دانشگاس.به نظرم جامعه شناسی هم خونده مثل باباش.مقاله های قشنگی می نویسه.پیدا کردی بخون!
آره.سنت ها چیزایی نیستن که به راحتی اصلاح بشن.مدرنیته هم ک اومده زده به کلی سنت رو داغون کرده.ولی این راهش نیست.سنت نه کلا باید از بین بره نه اینکه هیچ تغییری نکنه!

نه مسلما حذف ماهواره راهش نیست.هرچیزی رو بخوای به زور منع کنی نتیجه عکس میده.اصلا تو کارای فرهنگی زور اکثر موقعا نتیجه برعکس میده.برای مواردی که خیلی دور از ارزش هان میشه زور به کار برد.اما برای بقیه موارد نه.باید منطقی نقدشون کنیم.برنامه های خوب بسازیم واسه فرهنگ و مذهب اصیلمون.با سلاح فرهنگ میشه به جنگ فرهنگ رفت.شمشیر و تفنگ در برابر سلاح فرهنگی شکست می خورن!

سلام!!!
نکن ایروووووو!!!(یزدی بودا زیاد فکرش نکن)
جدی با روانت بازی میشه؟من واقعا این اهنگ و خعــــــــــــــــلی دوست دارم!!!!خعـــــــــــــــــــــــــــــــلی!!!!!

اوهوم درسته....!!!
متاسفانه خانواده ها خیلی توی این انحراف شریک اند...!!!!
من خودم نقش خانواده ها رو خیلی زیاد موثر میدونم....!!!!

خب همینکه هوس و سرگرمی باشه باعث میشه خیلی چیزا اتفاق نیفته!!
منه نوعی ممکنه به حس پاک یه سپر اهمیت ندم و هوس و سرگرمی بدونم!!!دقیقا الان همه چی باهم قاطی شده!ب
به قول اون اهنگه:نمیدونم بین این حسای مبهم,کدوم عشق میشه!!!

سوسن رو میشناسم...!!!
یعنی وقتی وصیت نامه ی دکتر رو خوندم خیلی از صفتایی که دکتر برای سوسن گفته بود خوشم اومد.یکی دوبارم یه مطلبایی ازش خوندم.ولی دقیق یادم نمیاد!!!

من تا حالا فکر میکردم که برنامه های تلویزیون خودمون مخاطب نداره...!!!ویعنی فکر یمکردم برنامه هاش خوب نیست...!!!
ولی واقعا اینطروی نیست.برنامه هاش خیلی عالی شده...!!!

خوبه که یانطوری کشیده بشن سمت رادیو و تلویزیون خودمون...!!!
منکه به شخصه رادیو رو داشته باشم دیگه هیچی نمیخوام!!!

علیرضا....نمیدونم چرا نظر پستت رو یه دفه زدم گفت کد اشتباهه.
اون علامت تعویض کد رو زدم باز دیگه این گزینه ی ارسال کمرنگ بود نمیشد ارسالش کرد...!!مشکلش چیه؟

samane 15 بهمن 1391 ساعت 18:45 http://tanha-bodim.blogfa.com

اتفاقا دیشب تو وبت بودم و مخواستم برات نظر بذارم ک تک زدی
دمت گرم رفیق !
راستی پیشوازتم خو جووونه !

آخ.چه لوله کشی ای شده هاااااااا!!!

بله بله ما عشق پیشوازیمممممممم!!!
جدی خشه؟

samane 16 بهمن 1391 ساعت 11:42 http://tanha-bodim.blogfa.com

هان رفیق
پسندم بود !

خداراشکر عزیزم!!!

samane 16 بهمن 1391 ساعت 11:43 http://tanha-bodim.blogfa.com

مینا یادم رفت بگم
اپم بیاااااا
منتظرتم !



همیشه در حالیکه

یه عالمه حرف بیخ گلوت چسبیده!

یه عالمه اشک توی چشاته!

یه عالمه حسرت توی دلت تلنبار شده...

باید بگی:خب...خداحافظ !...

سلام...
چشم اومدم عزیزم...

میثم 16 بهمن 1391 ساعت 15:13 http://blueroom.blogsky.com

سلام
ذهنیت خیلی منفی و بدی به جنس مخالف دارید
تقریبا مثل دیدگاهی که من نسبت به خانوما دارم اما...
درسته که اکثر دخترا بی بند و بار شدن
درسته که بیشتر پسرا بی قید و بند شدن
اما این دلیل نمیشه که ادم همه رو با یک چشم ببینه
نه دخترا ذاتا بد یا خوبن ونه پسرا...
این داستانی که شما گفتین درسته، اما یک طرف قضیه است؛طرف دیگه اینه که تا دختر چراغ سبز نشون نده پسر سمتش نمیره (بازهم میگم همیشه اینطور نیست)
موفق باشید

سلام...!
نه اصلا اینطوری نیست...!!!
خب شما که راهش رو بلدین و این قضاوت خوب رو دارین بهتره دیدتون رو هم نسبت بهخ خانوما تعدیل کنین...!!!

نه مسلما این دلیل نمیشه که به هرکسی تعمیم بدیم...!!!
منظور منم اصلا همنه جانبه نبوده...!!!
شاید بتونم بگم اکثرشون اما هرگز نمیگم همه شون.
چه دختر چه پسر...!!!

بله درسته...!!!
مرسی

samane 19 بهمن 1391 ساعت 22:38 http://tanha-bodim.blogfa.com

خـــــــــــــــــدایا..........


بت بود ؛ "بت شکن" فرستادی.......


من پر از بغضم ! "بغض شکن" هم داری.....!!!؟؟؟

آخی!!
هیچی بدتر از بغض نیست واقعا...!!!
قشنگ بود...

seyyed 21 بهمن 1391 ساعت 13:01 http://hossein72t.blogfa.com/

سه چیز را با احتیاط بردار:
قدم، قلم، قسم !

سه چیز را پاک نگه دار :
جسم ، لباس، خیال

از سه چیز کار بگیر:
عقل، همت، صبر!

از سه چیز خود را دور نگه دار:
افسوس، فریاد، نفرین!

سه چیز را آلوده نکن:
قلب، زبان چشم!

اما سه چیز را هیچگاه فراموش نکن:
خدا، مرگ و دوست

زیبا بود...!!!

ر.س 21 بهمن 1391 ساعت 13:08

سلم..خوبی اس پس؟!!!
میناوووووو مخاستم کامنتا رو بوخونم پروام نی...!!چقه گف زدت من نبودم..!!صدبار گفتم صبرکنت من بیام بعدش بحث کند..حالا از اول بگد همه چیو..!!

میناووووووو دلت برام تنگ شده نه؟!!!!

میناوووووووو خوبی دیه؟!

میناوووووووو؟!!

میناووووووووو؟!!!

سلام کلا خفـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــه!!!

خب مشخصه که هیچکی حوصله نداره.
تاما اونی که داره مخحاطب واقعیه...!!!
نوچ نوچ تو مخاطب واقعغی نیستی...!!!

من؟دلم تنگ بشه؟عمرا...!
تو از اس ام اس دیروزت مشخص بود که داشتی از دلتنگی خفه مشدی...!!!
آخی.نازی

seyyed 21 بهمن 1391 ساعت 14:51 http://hossein72t.blogfa.com/

سلام خانم سرداری خوبد

سلام.
مرسی.شما چطورهستت؟

seyyed 21 بهمن 1391 ساعت 14:51 http://hossein72t.blogfa.com/

آدمــک اخـر دنـیــاسـت بخـند
آدمک عشق همین جاست بخند
دستخطی که تو را عاشق کرد
شوخـی کاغـذی مـاسـت بخند
آدمک خر نشوی گـریـه کـنی
کـل دنـیـا سـراب اسـت بـخـند
آن خدایی که بزرگش خواندی
بـه خدا مثـل تو تنهاست بخند

آخی...
یادش بخیر...!!!
تو دبیرستان این شعرو خیلی مینوشتم.هرجا میرفتم مینوشتم...

علیرضا 21 بهمن 1391 ساعت 19:54 http://Aloonak14.blogsky.com

سلام
معذرت بابت تاخیر!
با همه حرفات موافقم غیر اون جایی که گفتی برنامه های رادیو تلویزیون بهتر شده.آره تنوعی که با اومدن شبکه های جدید مثل مستند و ورزش شده خیلی خوب بوده اما از لحاظر جذابیت و محتوا من پیشرفت خاصی نمی بینم.مینا شاید تو خودت عوض شدی و دیدت نسبت به صدا و سیما عوض شده.(بدون که این تلویزیون و رادیو عوض شده باشن).
هر روز محدودیت بیشتر.دروغ بیشتر.آزادی کمتر.فضای بسته تر.

والا نمی دونم مینا.شاید مشکل از مرورگرته.واس من که نشون میده.با یه سیستم دیگه بیا ببین هنوز مشکل داره یا نه

سلام...!!خواهش...!!!
نه.به نظ رمن خیلی متنوع شده...!!
سرگرمیاش .سریالاش خیلی خوبه...!!
اینکه دروغ و تزویر و اینا هست که مسلمه...!!
یه سری شده بود نه سریال خبوی داشت نه هیچی.
همش مثبت نگری بود.اا الان موضوعات جامعه رو نشون میده...
هرچند بعضی برنامه هاش لاپوشونی میکنن.ولی درکل بد نیست...!!!

آره باید یه سیستم دیگه اومدم برا فرزانه گذاشتم خوب شد...!!!
حتما میام وبت...!!

seyyed 22 بهمن 1391 ساعت 00:36 http://hossein72t.blogfa.com/

همیشه به قلبتان گوش دهید

اگر چه در سمت چپ شما قرار دارد

اما همیشه راست خواهد گفت
بله من خو خوبم ولی سرما ناخش خوردم پسین 2 ساعت سالن بودم شبی هم یه عالمه شیرینی خوردم

خب چه ربطی داره؟مگه سمت چپیا رو نبادی بهشون گوش داد؟
باریکلا.شما فقط بخور...!!!!
اصن علتی کعه ما شیرینی نمیاریم خاطیری شما همش مخوری

samane 22 بهمن 1391 ساعت 13:21 http://tanha-bodim.blogfa.com

این رسمه روزگاره ...
هیچ وقت هیچ کس واسه همیشه پیشت نمی مونه .
همه ی آدما به موقعش وقتی بهشون نیاز داری پشتتو خالی می کنن
بدم خالی میکنن جوری که با مخ میخوری زمین
اپم مینا

اخی...!!
چشم حتما میام...!!

ر.س 22 بهمن 1391 ساعت 13:49

سلم..
جدی کامنتا خیلی پره..!!حالا نمشه خلاصشو بگی!!!؟!!میناااا؟!!بوگو خلاصشو!!
من از دلتنگی خفه بشم؟!!!اونم دلتنگی تو؟!!!آخیییییییی..مینا این روشا برای ابراز عشق وعلاقه قدیمی شده دیه..خب دوسم مداری راحت بوگو دیه!!

مینا واقعا وقتی مگم از خودت ذره ای خلاقیت نداری نمفهمی خو..!!همش باسی تقلید کنی..حسوووووووووود..منم دبیرستان که بودم این شعر آقا سیدو هی مرفتم پا تخته منوشتم..حسوووووووووود

سلام...!!!
خفه عزیزم...!!!خلاصه ش مشه مررررگ!!!

من؟تورا دسو دارم؟اونوقت چطور ی دوستت دارم؟
خودتا دوست دارم یا هیکلتو؟
عزیزم با من ازدواج مکنی؟

من از تو تقلید کنم/مثه اینکه یه سال تو از من عغب تریا...!!!
جدی هشم منوشتم .مخصوصا رو صندلیم.و تو دفتر بچا...!!!

حسووووووووووووذ خودتیییییییی
مرده شوری

seyyed 22 بهمن 1391 ساعت 16:21 http://hossein72t.blogfa.com/

سلام
مگم بعضی دخترا خنگن باور نمکنی منظورش اینه قلب ادم همیشه راس مگه معنا اصلیش اینه کاری معنیا دیگش نداشته باش
علتش چیز دیه هه علتش اینه شماها گدا هستد
بعدشم یکی دخترا شیرینی اورده دمش گرم
گدا خان

سلام.
نه خیرم قلب آدمم حالا دروغ مگه.من مخوای برات مثال بزنم؟
نه خیرم.علتش اینه که شما شکمو هستی...!!!!
کی اورده؟آناهیتا؟

خودتی....!!!من بمیرمم شیرینی برا تو نمیارم...!!!
چوریکککککککک!!!

seyyed 25 بهمن 1391 ساعت 19:53 http://hossein72t.blogfa.com/

سلام
بله مثال بزنت
ایشون خو اوردن یه نفر دیه همم اورد اسمش محرمانه هه خودتون خو میدونت شما دخترا کلاس 99/99 درصدتون گداهت
اغا این دفرو شیرینی بیار خواهش مکنم

سلام!!!
پروام نیست مثال بزنم خداییش...!!!

خودت گدایی...!!!

نه نمشه!شما خودتون بیارت اگر راست مگت!!!

seyyed 27 بهمن 1391 ساعت 23:04 http://hossein72t.blogfa.com/

دلهای پاک خطا نمیکنند

سادگی میکنند

و امروز سادگی پاکترین خطای دنیاست.



آآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآپـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــمممممممممممممممممم

چشم!

samane 28 بهمن 1391 ساعت 11:08 http://tanha-bodim.blogfa.com

رفــیــق...
شـــانــه اتـــ کــو...؟
دنــیــایــم بــاز بــه هــم ریــخــتــه....
+ upam

چشم!!

فرزانه 28 بهمن 1391 ساعت 19:13

عـــــــــــــــــــــه بالاخره آپ کردی

بله بله!!

ر.س 28 بهمن 1391 ساعت 21:52

خدا عغغغغغغغلت بده..!!
اینهمه گفتی آپم وآپم این بود آپت؟!!!!!!!
فکرکنم از دوری من توهمی شدی!!!

آغا ببخشت ثفتش نکرده بو دم...!!!

قلم دار 30 بهمن 1391 ساعت 22:07 http://www.ghalamdar.blogsky.com

سلام مینا جون
وبلاگ زیبایی داری
و درمورد این پستت باید بگم
واقعا راست میگی ولی یه ژیشنهادی هم برات دارم
یه قران توی کیفت بزار
و وقتی از خونه بیرون میری خودتو بسپار به خدا
شاید جامعه این مشکلات رو حل نکنه ولی خدا اون بالا داره تماشا میکنه از یه جایی بد میخورن این جور ادما

سلام....!!!
پیشنهاد خوبیه.ولی یه وقتایی وقتی آرامش نداری میشینی سکوت میکنی و اغلب سراغ هیچیئ نمیری حتی قرآن...
اونجاهه که خدا توی زندگیت جاری وساری نیست...!!!!

درسته...
ممنونم از حضورت...

seyyed 1 اسفند 1391 ساعت 00:32 http://hossein72t.blogfa.com/

سلام کامنت من تایید نشده

شده

نگاه 1 اسفند 1391 ساعت 21:14

سلام
همه ی پست هاتونو خوندم،
اما خیلی میپسندم که راجع به این یادداشتتون نظرمو بگم.
اول خوبه بدونید من دغدغه ی شمار و درک میکنم و خوشحالم که اصلا بهش فکر کردید و باعث شدید دیگرانم بهش فکر کنن.
اما درست فرمودن آقای علیرضا مطلب دو بخش مهم داره،اول خانم هایی که متاسفانه دلیل مهمتر مزاحمت هستن که همون ابتدا فک میکنم آقا سید و همینطورم این اواسط فرزانه خانومم بهش اشاره کردن،منم موافقم
بخش دیگه هم متاسفانه آقایونی که صرفا قصد مزاحمت دارن بی توجه به تمایل یا تطابق طرف مقابلشون برای هدف نا مناسبی چون مزاحمت یا جدی تر از اون 1رابطه اشتباه!
و راه حل هایی که دوستانی چون آقای علیرضا اراءه دادند.
اما من میخوام با اجازه دوستان به نکات دیگری هم اشاره کنم که فکر میکنم اصلی ترین ریشه ی این مشکل فرهنگی همین باشه،
اونهم "تربیتی هست که خانواده ها اعمال میکنن"
ببینید ما در خانواده که اولین گروه از جامعه محسوب میشه و نزدیکترین و به همین تناسب هم موٍرترین میتونه باشه.
البته مقصودم از نزدیکترین به دلیل صمیمیت نیست!بلکه به دلیل انتظاریست که ازین گروه اجتماعی میره،یعنی تکالیفی که منطقا به عهده ی این کانون هست،
ما بارها خوندیم که از وظایف والدین 1انتخاب نام نیکوست برای فرزند دیگری تربیت
برای لحظه ای بهش عمیق بشیم؛میبینیم که 1نام نیکو چقدر روی زندگی انسان موثره؟باعث میشه اونو خوب یا بد صدا بزنن،حالا فکر کنید تربیت اون انسان!1تربیت بد باعث میشه که گاها القاب و عناوین بسیار نامناسب صدا زده بشن!
همون بیشعوری که همه مون گاهی زیر لب نثار مزاحما میکنیم،همون کمترین اثر1تربیت نادرسته!

ما 1سری باید ها و نباید ها ی زیبای شعرگونه به فرد ارائه میدیم که خودمون انجامش نمیدیم!
به دخترمون میگیم آرایش کردن برای نامحرم گناهه،بعد موقع عروسی...وقتی میخوایم برای پسرمون زن بگیریم...وقتی مرد خونه چشم همسرشو دور میبینه...وقتی خانمی ترجیح میده به اصول اخلاقیش پایبند باشه واکنش همسرش...
خب بچه ها میبینن!یاد میگیرن!همونی که انجام میدیمو انجام میدن و همونی که شعار میدیمو شعار میدن!
دورویی...
حتی با فرزندانمون؟حتی با خودمون....
تربیت کردن تنها محبت نیست...
تربیت گاهی محبته
گاهی قهر و عتاب
گاهی فراهم کردن شرایط اقتصادی
گاهی همراهی...
گاهی همدلی
گاهی رودررو ایستادن
تربیت خیلی چیزاست..خیلی چیزا که ما یاد نگرفتیم..و اصلا حواسمون نیست چیزی رو که بلد نیستیم چطور میتونیم به دیگری بیاموزیم؟
ما اصولا اشکالمون اینه که یا به تربیت فکر نمیکنیم،یا فک میکنیم اید دیگرانو تربیت کنیم؛
در حالی که ما نیازمند اون هستیم که خودمونو تربیت کنیم اونوقته که دنیا گلستان میشه
خلاصه ی همه ی این صحبتها میشه
"تربیت؛ عمل کردنه"
عملیترین راهکار،که به نتیجه ی دلخواه هم منتهی بشه،
اینه که: من خودمو درست کنم!
بله میدونم حالا فک میکنید من خودمو درست کنم دیگه 1آقا بی دلیل نمیاد مزاحمم بشه؟
آره دوباره این اتفاقات میفته،اما فرزند من که کنار منه از من میآموزه که چطور این برخوردها رو مانع بشه،که چطور در جامعه زندگی کنه،یاد میگیره انتخاب کنه؛که هرزه نباشه،
فرزند من از من زیبا زیستنو خواهد آموخت و او به فرزندانش و...1سیر باطل اصلاح خواهد شد اگر من خودمو تربیت کنم.
میبخشید نظرم طولانی شد.باز هم متشکرم که به این موضوع پرداختید.

سلام...
ممنونم از حرفای خوبه تون.
به موضوع خیلی خبوی اشاره کردین...
همه ی این موارد واقعا برمیگرده به تربیت شدن دختر و پسر و محیط خانوادگی که داشته...

نه واقعا مکمنونم ازاینکه وقت گذاشتین.
من حرفی غیراز تایید حرفاتون ندارم....
مرسی...

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد